استراتژي جديد براي  توسعه صادرات صنايع‌دستي تدوين مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، برنامه‌ استراتژيک توسعه صادرات صنايع‌دستي يکي از برنامه‌هاي جامع معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در سال 88 است.

بنابراين گزارش اين برنامه با همکاري و هماهنگي سازمان توسعه و تجارت، اتاق بازرگاني ايران از مدتي پيش آغاز و در حال حاضر در دست تدوين است.

برنامه استراتژيک توسعه صادرات صنايع‌دستي در گام اول به شناسايي توانمندي‌هاي ايران در بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مي‌پردازد تا راهکار مناسبي در خصوص رفع موانع و نقاط ضعف ارائه دهد.

اين گزارش حاکي از آن است که مشخص شدن بازارهاي هدف براي توليدات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي يکي ديگر از اهداف تدوين برنامه استراتژيک توسعه صادرات صنايع‌دستي است.

همچنين تشخيص نيازهاي بازار هدف و شناسايي توليداتي که با درخواست اين بازارها هم خواني داشته باشد نيز در اين برنامه مورد توجه است.

برنامه استراتژيک توسعه صادرات صنايع‌دستي يک نگرش خاص را بر سليقه مشتريان عرضه مي‌کند ضمن اينکه نحوه رقابتي که مي‌توان در اين بازارها داشت نيز مورد تأکيد است.

بر اساس نتايجي که از اين مطالعات حاصل مي‌شود اميد مي‌‌رود هدف گذاري در بخش صادرات توليدات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي با رويکرد تازه‌اي دنبال شود.

بنابراين گزارش با همکاري سازمان‌هاي مذکور با معاونت هنرهاي سنتي در راه تدوين اين برنامه، تا پايان شهريور ماه سال جاري تدوين آن به پايان مي‌رسد.

معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور قصد دارد با به پايان رسيدن اين برنامه در گام اول نسبت به ابلاغ آن به معاونت‌هاي صنايع‌دستي استاني به منظور اجرايي شدن اقدام کند.

اين در حالي است که اين برنامه يکي از موضوعات جدي در راستاي توسعه بازرگاني خارجي صنايع‌دستي کشور به حساب مي‌آيد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388032719